söndag 27 februari 2011

Snart sportlovsvecka!

Men jag ska jobba ändå. Är dock ledig på fredag och är tidig två dagar kommande vecka så det kommer att bli en soft vecka! Dock kommer vi ha nästan fullt antal barn. För ett år sedan var fler barn lediga då vi hade några föräldrar som var lärare... Synd att vi inte har det nu! Det är skönt när det inte är 30 barn på plats. Framför allt för de barn som ALLTID är på fsk. De behöver någon gång få ha lite soft!

Denna helg har varit lugn. I fredags tog jag en spontantur till Sala för att möta upp Ebba och Peter för lite marknad och mat! Det var inte mycket till marknad kvar vill jag lova. Ganska glest faktiskt. Men knallarna gjorde sitt bästa trots att det blåste smådjävlar. Innan jag åkte hem igen käkade vi pizza... Det KAN jag inte missa när jag är i Sala. Salas pizza är sååå mycket godare än den här i Västerås.

Igår hade jag tvättstuga hela dagen och fasiken nu har jag gått lös på mitt tvättberg ordentligt! Har bara ett par dunjackor kvar men ska ta med lite tennisbollar från jobbet i veckan och tvätta jackorna då. Hade bara en boll hemma och det gör väl inte någon nytta.
På kvällen tog jag mig en promenix till Vallby för att äta snacks och snacka skit med Martina... Det blev mycket hundsnack så klart? Haha... Vi skrattade gott åt min statusuppdatering på face book som Martina missuppfattat. Jag skrev typ "För första gången på över 2 år saknar jag micro... Jag är bäbishungrig" Hon uppfattade att micro = hundvalp och att min bäbishunger eg var att jag var sugen på en valp ;) Så kan det bli :P Jag kom hem strax före två i natt och sov som en stock till klockan 8! Sov sååå skönt!

Idag händer inget speciellt förutom line dance ikväll. Såg på nätet att vi ska ha repetition och det brukar vara kul när vi får komma med lite önskedanser :D Yeeeha! Jag har verkligen få vänner som har samma musiksmak som jag. Adde brukar jävlas och säga att line dance är sååå töntigt! Men jag älskar det! De flesta grinar dessutom illa av countrymusik och 60-tal... Men jag älskar det! Sån är jag :D
Well, nu ska jag dricka upp mitt kaffe och hoppas på en koffeinkick... Är lite seg just nu. Men fasiken... Det är ju söndag! Då fååååår man sega (lite)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar