söndag 20 februari 2011

Familjekänsla!

Eftersom mina föräldrar skiljdes när jag var liten och eftersom jag inte har några biologiska syskon har familjemiddagar aldrig existerat mer än kring högtider av olika slag. Men sista halvåret har vi av olika orsaker börjat med familjemiddagar ca varannan söndag på mammas och hennes mans sida. Nu är vi upp till 13 personer som träffas och turas om att stå för mat och efterrätt! Idag var det min "bror" och "svägerskas" tur och MUMS vad gott det var!
Det är så underbart att träffas och ha kul tillsammans! Jag är glad att det beslutet fattades! Jag har en familj och vi prioriterar varandra. Jag har aldrig känt den här familjekänslan. Självklart har vår släkt alltid hållit ihop men det spontana har som sagt varit svårt att uppnå. På pappas sida är vi dessutom inte så många. Här är det särkullbarn, svärföräldrar och allt möjligt... Ja, ni förstår... Det blir mycket att rabbla om jag ex ska nämna mina plastsyskons halvsyskon och deras biologsika mamma och hit och dit ;)

Nu stundar en annorlunda och spännande vecka på jobbet! Ett "temaarbete/projektarbete" ska bland annat ta fart! Mer om det kommer säkert både här och i jobbloggen :)

Ikväll börjar "The Walking Dead". Rätt sent men får väl se om jag håller mig vaken. Har redan sett hela första säsongen men den är värd att se igen :P

Go kväll kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar