måndag 7 februari 2011

Nu räcker det!

Hade ju tänkt gå till jobbet imorgon men ikke... Skitmage, rent utsagt.
Jag ringde sjukvårdsupplysningen eftersom vi nu är 3 magsjuka på jobbet varav en har varit det i 9 dagar... Tänkte fall de visste/har statistik på om någon tarmbakterie härjar... Fick i alla fall svara på typ 50 frågor (Vad har du ätit, har du diabetes...) Hon tyckte att jag skulle köpa vätskeersättning och ta en matsked var femte minut... HAHA... Glöm det tantalorum, jag är inte döende! ;P Inte fasiken tänker jag hålla på med sånt när jag faktiskt mår rätt bra! Aja, jag är glad att hon tog mig på allvar och tog sig tid med alla dessa frågor. Egentligen var jag ju mest ute efter att höra OM det kunde vara något annat med tanke på barnen på jobbet... JAG klarar mig ju alltid!

Nu är jag dock väldigt trött på att vara hemma.
Oh, jag var och handlade för en stund sedan (Nä, jag kan ju inte bara sitta hemma) och då hörde jag Koltrasten! Uuuunderbart!
Har även pallrat mig ner till tvättstugan... Så nu pågår tvätterosion av mitt tvättberg (Malinekaise). Illa att ha mycket kläder... Det är bättre att ha lite så man måste tvätta oftare ;)

Igår när Sally skulle åka till Andreas började Casper springa runt runt transportburen... Vi blev lite tveksamma hur HAN skulle reagera. Trodde inte att han skulle bry sig eftersom han är så trygg i sig själv men samtidigt har han ju aldrig varit utan henne. Dock tror jag att han bara ville med för när de väl åkt var han som vanligt igen :) Han har inte ens letat ännu! Sally i sin tur fann sig omedelbart tillrätta hos Andreas så hon får stanna en natt till. det kan vara skönt för henne att få ALL uppmärksamhet samt slippa Casper, då han är ganska "gå-påig" och gärna tränder sig emellan när någon tjålar med henne.

Uh, jag behöver stimuleras... Lääängtar till onsdag!
Nu kallar tvättstugan. Ska ner och hänga det sista på tork.

LEV VÄL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar