onsdag 9 februari 2011

Till mig själv


Exemplet hur en perfekt dag kan se ut utifrån känlor. Till mig själv för att sporra...


"Jag kommer hem efter en dag på jobbet samt träning med gym och simning. Innanför dörren möter mig katterna, god lukt och en varm atmosfär.

Det är rent, undanplockat och diskat.

Jag tar ett glas nyponsoppa och kollar min mail som hastigast.

Efteråt tar jag en dusch. Kroppen känns lätt, stark och smidig.

jag smörjer in mig, borstar tänderna och tar på mig en mjuk, mysig morgonrock.

jag tittar en stund på TV samtidigt som jag dricker ett stort glas kallt vatten.

Jag lägger mig på spikmattan en stund, lyssnar på lite harmonisk musik, kryper till kojs, läser en stund och släcker sedan lampan.

Med en kropp som känns skön och avslappnad somnar jag snart gott.


Dagen därpå börjar jag 9:00. Jag går upp i tid, äter en bra frukost och tar en promenad till jobbet.

Det är vår. Fåglarna kvittrar, solen värmer - Kroppen känns stark och utvilad!

Kommande kväll ska jag ta en promenad med en vän, men låta kroppen vila från andra aktiviteter...."


Skrev först detta lite på skoj, bara för att det föll mig i. Men faktiskt - Detta är den känsla jag vill ha, varje dag, och när jag läser det vill jag uppnå känslan. det hjälper mig att komma igång ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar