måndag 24 januari 2011

En dag som den ska vara, helt enkelt


Som jag skrev i förra inlägget skulle vi på fantasydag på biblioteket. När klockan helt plötsligt var 9 fick jag panik! För att sedan inse... Att det var vecka 15 vi skulle gå. Well... Jag ligger ju före min tid i alla fall. Det ÄR vår (v.15)... I min skalle! :P Istället gick jag och Therese med mina "Snigelgrodor" (ja, gruppen heter så) och matade gräsänderna och sedan tog vi en tur på stan, leksaksaffären mm. Det känns så härligt med en av mina knoddar nu! H*n har alltid varit väääldigt försiktig och rädd för nästan alla djur. Nu hoppade gräsänderna till och med upp och tog brödet som h*n höll i handen utan att h*n blev rädd. H*n bara skrattade! Så kul att se den utvecklingen! De naffsade till och med i fingret utan att h*n blev rädd. Jag visade bara att om du blir rädd så går du bara mot dem så går de undan och det gjorde h*n emellanåt :)
På rasten tog jag, en kollega och Therese en promenad... Det ÄR verkligen vår i luften! Så skönt att vara ute!
Nu ska jag snart fixa lite mat, diska och göra rent i kattlådan. Är dock väääldigt trött ;)
Men detta har varit den perfekta dagen på jobbet! Alla pedagoger var på plats, alla gjorde det som skulle göras och allt flöt på (utan en massa ältande)! Strax innan jag skulle hem var jag in på ett möte som en annan fsk hade i våra lokaler och berättade om hur vi jobbar med "Hemliga valet" hos oss. Kul att få dela med sig av rutiner och arbetsmaterial som fungerar bra! Man ska inte behöva uppfinna julet varje gång! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar