måndag 3 januari 2011

Morgonstund...

Klockan är snart halv nio och jag har varit vaken cirka en timma. Min härliga före detta granne var nyss hit och hämtade sin nyckel som jag haft. Idag lämnas den över till den nya grannen. Det ska bli kul att träffa henne men jag saknar min Hanna! Fasiken vad kul vi haft och vad mycket tokiga upptåg vi haft för oss under de två år vi bott grannar. Stockholm är ju inte långt bort, jag vet, men det har varit guld att ha en sån vän så nära... Bara vägg i vägg :)

PÅ tal om morgnar så tycker jag det ÄR skönt att komma upp i tid MEN jag saknar vid dessa tillfällen ÅTERIGEN landet!
Vad ska jag göra nu...? Titta på tv - risk att jag somnar... Läsa - somnar definitivt... Ta en promenad - Var är hunden? Dammsuga eller möblera om - Oj, vad grannarna blir glada.
Well, några extrema exempel kanske men i ett hus på landet finns alltid något att pyssla med, något kreativt. I en lägenhet kan pysslet ta slut!
Jag är lite sugen på att komma igång och teckna... Har flera skissblock och bra pennor som bara ligger. Men jag vet ju hur jag fungerar... Blir jag inte nöjd river jag sönder pappret och ger upp :P
Det finns ju annat att göra... Håller på att föra över foton från gamla album till nya... Det kanske jag skulle ta mig an en sån här mysig morgon... Och lite mysig musik till det.

Så får det bli. Men först frukost!

Ha en underbar dag gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar