söndag 16 januari 2011

Pysseltankar


Blaskigt ute idag... Jag hoppas det vänder och blir lite kallare igen. I alla fall januari ut. Nog för att jag längtar efter våren men den som väntar på något gott... ;)


Just nu har jag ett enormt sug efter att fixa till min lya. Har haft det i bakhuvudet sedan jag flyttade hit men eftersom inget egentligen är nödvändigt har det legat på is ett tag. Grejen är den att alla väggar är vita och det är jag lite allergisk mot. Det känns sterilt och jag vill ha en varmare, mer ombonad känsla. Tidigare har hallen stått nederst på listan men nu är det där jag vill göra om först. Jag vet precis hur jag vill ha det! Klädhängaren ska bort och det ska upp krokar på väggen... Det är trist att "krocka" med kläder det första man gör när man kommer in till mig (i alla fall vintertid med dess bylsiga plagg).

Så nu ska jag snåla kommande månad så blir det nog hallrenovering i mars :)

Ska flörta med Andreas om han kan ta katterna den helgen med. Nog för att en vattenbaserade färgen är stryktorr inom nån timme men katthår yr ju ständigt. Då blir det till att få ut katterna, dammsuga, vänta, torka golvet och låta allt lägga sig under en natt :) Så ska taklister upp också... De ger ju det hela en helt annan känsla!


Åter till det ljuva nuet...

Har nyss bakat botten till flarntårta. Den står och svalnar nu sedan ska grädde, mandariner och riven cholkad på. Jag bakade en i onsdags till mina kollegor... Den blev föööör stor. Nu gjorde jag hälfen men den känns vääääldigt liten. Kanske ska jag göra en till ;) Det är ju så gott! MUMS!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar