måndag 3 januari 2011

Semestran!


Första semesterdagen avklarad. Har tagit ledigt hela veckan och det käns så skönt! Har varit mycket sjuk under höstterminen så nu käns det underbart att vara hemma OCH friskt!
Idag tog jag mig an att fixa i köket. Min diskmaskin gav upp för ett par månader sedan och nu tog jag mig an att ta bort den och sätta dit skåpluckan som stod nere i förrådet. Det är helt underbart med lite mer skåputrymme samt att jag slipper ha sopkorgen stå framme. Diskmaskinen satt nämligen under diskbänken och jag hade ingen lust att ha sopor i något annat skåp bland mat eller köksgeråd!
Varför jag inte tagit mig an det tidigare vet jag inte för det tog ju bara ca en halvtimme att fixa... Men men... Nu är det gjort.
Jag har även roat mig med att rensa ur skafferiet och lite annat småpyssel här hemma.
Vid 6 tiden kom Sara och Annika med tidiga födelsedagspresenter och ett glatt humör (som vanligt). Jag fick ljuslyktorna som är på bilden samt tomtemagneter. Vi fikade och tittade på gamla skolkort :)
Nu ska jag nog fortsätta med lite småpyssel här hemma.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar