torsdag 20 januari 2011

Måne, min måne!


Efter att dagen på jobbet kändes ovanligt lång åkte jag och Andreas ut till Skråmsta och andades lugn! Det bjöds på Kalops (på hjort) och potatis :P och därefter fika så klart. Kaffet i Skråmsta är alltid det bästa. Skulle vara kul att känna till mineralsammansättningen i vattnet för kaffesorten beror det inte på. Well, man behöver ju inte ta reda på allt... GOTT - är det ju i alla fall ;) Var ut en stund i hopp om att se vildsvinen men icke. De kommer nog snarare fram i gryningen eller något. Hörde ingen varg heller trots (nästan) fullmåne ;)


På tal om fullmåne: Det är rätt läckert att en del har så svårt att sova då. Om det nu beror på ljuset, vattnet i kroppen eller kvarlevor om jaktmöjligheter från urminnes tider kan ju diskuteras. Jag gillar i alla fall att bara stå på ett gärde eller i en skog i total tystnad och bara blicka mot månen... Mycket mystik vilar där! :) Jag saknar verkligen friheten jag upplever då! I staden blir aldrig mörkt, aldrig tyst!




Fasiken, imorogn är det fredag igen (!!!) och dagen kommer att gå undan. Möte på morgonen, fredagsfika och så slutar jag 13:45 vilket innebär att jag bara kommer att vara ca 4 timmar i barngrupp. Det är skönt att vila huvudet ibland. Jag tror dock att mötet kommer att leda till en del huvudbry... Vi får se... Jag kan i alla fall säga att jag lär mig massor av det som pågår nu. Att inte behöva ta någons parti utan istället se till de fakta som finns. Att inte ta åt sig av sånt som mals, utan istället tänka på var jag själv står i det hela! För man kan inte alltid trampa in i allas känsloliv!




ÖNSKAR ER ALLA EN TREVLIG FREDAG!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar