fredag 7 januari 2011

Människa igen!

På gott och ont ;)

Det bästa med gårdagen var ett riktigt mål mat! :P
Gårdagen i övrigt var en riktig nostalgidag...
Jag drömde mig bort till Australien och Alaska, jag drömde mig hem till Broddboskogarna och Leknäsforsarna... Jag titade på Åsa Nisseklipp och lyssnade på 50-talsmusik... och hade det riktigt bra! 50-talsmusiken får mig att tänka på farfar... Min fina farfar! Nu i januari är det åtta år sedan han gick bort... Åtta ÅR! <3
Gårdagen avslutades bland annat med en rejäl vargdebatt på face book... Sånt är alltid kul :) Och ni vet ju var jag står! Den förhöll sig ganska faktamässig till någon tyckte vi skulle bygga upp en mur och bränna ned skogen... Men men... Vill han gå döden till mötes så är det väl ett sätt att sätta eld på skogen... Det är klart, rötägg finns alltid!

Idag måste jag kasta ut min käre Helmer... Hans grenar har börjat ge vika så kulorna glider av en efter en, varpå Casper leker med dem... Casper bär dessutom ständigt på en härlig barrmatta i pälsen. Well, han luktar ju gott i alla fall ;)
Vid 4 kommer Sandra och Johan. De kan inte komma på festen imorgon så de ville komma idag istället. Det ska bli trevligt. Alltid lika glada! Sånt gillas! :)

Idag känner jag mig riktigt pigg! Jag är tung i huvudet efter att ha varit inne i två dagar... INTE bra! Jag måste lära mig att släpa mig ut på en promenad emellanåt även när jag är sjuk. Det är ju inte ansträngande och visst bli man slut ibland men "int dör ja int"!

Så nu ska jag försöka göra något kreativt av min sista semesterdag... Jag har ännu inte bestämt mig om jag ska sjukanmäla dessa dagar eller ej. Ja, jag förlorar 3 semesterdagar men inte 2000 kr cirka... Hmm... Vi får se!

Idag känner jag för att krama om hela världen... Cyberkramar smittas IKKE! ;) En sån där härlig känsla så: Kraaaam till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar