lördag 15 januari 2011

Städdag

Ja, det blir en städdag idag. Har ju sagt det till mig själv så det är väl bara att lyda...
Jag har inte plockat bort julen ännu. Skulle ha gjort det i torsdags men då fick jag jobba över till 18. Igår ville jag bara ha en soft fredag. Andreas kom över med otecknade Lucky Lukefilmen. Hur kul som helst! Haha!!!
Sååå... IDAG ska julen bort, rena gardiner upp, rena dukar på och därtill en rejäl storstädning och tvätt. Lådor och skåp ska städas ur. Vattenlås ska göras rent och jag ska skura under badkaret... Där lägger sig nämligen ett härligt täcke betong gjort av kattsand ;) Nej, så illa är det inte men det kommer ju in lite kattsand under badkaret och så blir det lite blött... Bäst att hålla efter.
Det är nog just därför jag sitter här... Det är lite segt att komma igång när det inte ens behövs städas egentligen. Men jag slipper i alla fall allt småplock och disk denna gång ;) det är bara att sätta igång att städa.

Well... Action!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar