måndag 17 januari 2011

Mer av detta!

Idag har varit en riktigt skön dag!
Vi hade inte så många barn plus att vi nu fått tillgång till ett rum på jobbet som varit fuktskadat. Vi har haft det rummet igenbommat sedan oktober med byggfläkt och allt. Idag blev det "klart" så Martina och jag roade oss med att våttorka allt där inne.
Klockan 15 hade vi arbetsplatsträff och chefen hade mycket på gång. Marina hade dessutom tagit med en tårta så med extra socker i kroppen pallade jag med hela mötet ;) Att sitta still tre timmar hör ju annars inte pedagogen till ;)
Satt och mös lite på jobbet efter att alla gått hem 18:00 eftersom jag hade arbetstid till 18:45. Sedan jag nyss börjat på nuvarande jobbet har jag kännt att det finns "något" där... Jag har hört ljud samt känt någon gå bakom mig. Det härliga är att jag trivs med det! Jag känner mig inte alls illa till mods! När det är mörkt och jag är ensam kvar känner jag mig bara trygg!

Efter jobbet hämtade ett par kompisar upp mig och vi åkte hem till mig för mer tårta och presenter. Jag köpte en gosedjursgiraff till deras 5 månader gamla son och jag fick ett plåtställ av dem. Tack! Hade ett förut men med ett litet kök är ju dessa perfekta!

De har nyss åkt och jag ska krypa till kojs snart!
Imorgon måste jag ta hand om lite tvätt... Inte sååå kul! Önskar att jag hade tvättmaskin i lägenheten för jag är så emot att binda upp mig bara för att jag bokat tvättstuga.

Ibland undrar jag om något är fel med tanke på att jag bara kan sitta och njuta för mig själv. Kan komma på mig själv sitta och le och ibland sprudlar det så i kroppen att jag skuttar fram. Ska det vara så ;)
Jag är så otroligt tacksam för allt jag har! Mina vänner, familj, jobb, djur, boende... Ja, allt!
Livet är helt underbart!!! Och jag är så lycklig!!! Myser, njuter och trivs!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar