tisdag 4 januari 2011

Softardag!

Tog faktiskt itu med några fotoalbum ;)

Sedan blev det lunch på stan med Andreas och innan jag åkte hem slank jag in på Akademibokhandeln och köpte en bok jag suktat efter en tid: "Mannen som lever med vargar" (Shaun Ellis).
Jag såg honom på ett tv-program för någon månad sedan och blev väääldigt nyfiken på hans bok!
Och jag kan ju lugnt säga att den fångade mig ögonblickligen... Jag var nära på att börja läsa på bussen hem från stan men höll mig... kom hem kurade ner mig under en filt och började läsa. Efter tre sidor strömmade tårarna ur mina ögon och jag fick lov att hämta en lite snytpapper... Det händer ytterst sällan att jag gråter till bok och film men när djur är inblandade blir jag väääldigt svag! Helt underbart var det! Det handlade om kontakten mellan en vargunge och en gravt handikappad 14-åring! Djur gör underverk... Så enkelt är det!

Kan bara säga... Läs boken! Och är du vargälskare... Läs den NU! <3

1 kommentar:

  1. Hej du! Tänkte att någon klöv, nagel, hov, fot, svans eller ett öga kan ju lämnas. Ett hårstrå kanske, de faller ändå av hela tiden.

    /S

    SvaraRadera