tisdag 18 januari 2011

Hmm...

Ibland har jag 100 bollar i luften samtidigt men har svårt att fokusera på en boll i taget. Vilken boll ska jag välja först..? Väljer jag alla 100 kommer jag fömodligen att tappa 100 st vilket innebär att inget blir gjort! Det är ju så mycket jag vill och det mesta handlar om jobbet... för när det gäller det privata har jag lättare att fokusera!
Jag vet att jag kan skapa en dead line för det som ska göras och att det är bäst med en sak i taget... Men vilken boll är viktigast (för mig)

Hmm...

Tankarna och idéerna ska nu samlas... Sorteras och radas upp.
En... sak... i... taget...
Men var finns tiden? Jag måste. Annars växer jag inte... jag vill växa. Kan välja att trampa på i upptrampade spår men det ger inte mig något!

Från och med imorogn skall bollarna numreras! Det är mitt löfte till mig själv annars kommer jag att tröttna eller fastna!

Jag älskar ju mitt jobb och jag lägger grunden för min egen utveckling. Visst finns det sånt som sätter käppar i hjulen men ibland får man faktiskt köra över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar